Kuidas planeerida Kodulehe tegemist?
Lihtne juhend alustavale ettevõtjatele
- Kuidas planeerida Kodulehe tegemist?
Kui sul on olemas äriidee, projekt, hobi või toimiv ettevõte, mida soovid jagada laiema ringiga siis kindlasti oled küsinud endalt kuidas hakata planeerima kodulehe tegemist? Kuid kuidas ikkagi kavandada kodulehe või e-poe tegemist, mis vastaks sinu eesmärkidele ja ootustele? Millised on eduka kodulehe loomiseks vajalikud sammud?
Selles artiklis tutvustame peamisi kodulehe planeerimise protsesse. Käsitleme teemasid nagu:
- Kuidas seada eesmärgid ja sihtrühmad kellele koduleht suunatud on
- Kuidas valida domeeninimi ja erinevate veebimajutusteenuste vahel
- Kuidas kujundada ja struktureerida oma kodulehte
- Kuidas luua ja optimeerida kodulehe sisu lihtsasti
- Kuidas turundada ja reklaamida oma kodulehte.
- Kuidas koostada kodulehele eelarve ja milliseid ressurese vajad
Selle artikli lõpuks on sul selgem arusaam sellest, kuidas kavandada oma koduleht, mis vastab sinu vajadustele ja meelitab ligi külastajaid. Olenemata sellest, kas soovid luua blogi, portfoolio, ettevõtte kodulehe või veebipoe, aitab see juhend sul alustada oma kodulehe planeerimisega.
Kuidas määratleda oma kodulehe eesmärgid ja sihtrühmad?
Esimene samm kodulehe planeerimise alustamisel on määratleda selle eesmärgid, mida soovid kodulehega saavutada ja sihtrühmad kellele see tehtud on. See aitab sul seada omale õiged sihid, valida õige tooni ja kohandada oma sisu enda ideaalsele kliendile. Oma eesmärkide ja sihtrühma määratlemiseks pead leidma vastused järgmistele küsimustele:
- Mis on kodulehe peamine eesmärk? Mida soovite sellega saavutada? Eesmärkide seadmiseks lihtsaimad viisid on SMART või PACT metoodikad, vali endale sobivam.
- Kes on potentsiaalsed külastajad kellele koduleht suunatud on? Milline on sinu klientide demograafia, huvid, käitumine ja valupunktid?
- Millist väärtuspakkumist pakud oma klientidele? Kuidas koduleht lahendab nende probleeme või aitab täita nende soove?
- Milliseid tegevusi soovite, et külastajad kodulehel teeksid? Kas soovid, et nad telliksid, ostaksid, võtaksid ühendust, jagaksid sisu või teeksid midagi muud?
- Kuidas mõõdad oma kodulehe edukust? Millised on peamised tulemusnäitajad (KPI), mida kasud oma edusammude ja tulemuste jälgimiseks?
Nendele küsimustele vastamiseks võid kasutada erinevaid meetodeid, näiteks ajurünnakuid, turu-uuringuid, konkurentide analüüsi, küsitlusi, intervjuusid, personadel põhinevate kasutajate lugusid. Need aitavad sul saada teadmisi ning oma niši, konkurentide ja sihtrühma kohta.
Kui oled määratlenud oma kodulehe eesmärgid ja sihtrühmad, saad kirjutada missioonikirjelduse, mis võtab kokku brändi visiooni ja väärtuspakkumise. Missioonisõnum on lühike ja meeldejääv lause, mis kirjeldab, mida sinu koduleht või e-pood teeb, keda see teenindab ja mille poolest see teistest erineb. Siin on näiteks mõnede populaarsete kodulehtede ja e-poodide missioonikirjeldused:
Mõned näited missioonikirjledustest
- Amazon: To be Earth’s most customer-centric company, where customers can find and discover anything they might want to buy online.
- Netflix: To entertain the world with TV shows and movies across a wide variety of genres and languages.
- Spotify: To unlock the potential of human creativity by giving a million creative artists the opportunity to live off their art and billions of fans the opportunity to enjoy and be inspired by it.
- Airbnb: To help create a world where anyone can belong anywhere, providing healthy travel that is local, authentic, diverse, inclusive, and sustainable.
Missioonikirjeldus aitab sul oma eesmärke ja väärtusi oma sihtrühmale ja sidusrühmadele paremini edastada. Samuti aitab see sul püsida keskendununa ja olla järjepidev oma kodulehe arendamisel.
Kuidas valida domeenile nime ja veebimajutuse pakkujat
Järgmine samm kodulehe või e-poe planeerimisel on domeeninime ja veebimajutusteenuse valimine. Domeeninimi on sinu kodulehe või e-poe aadress internetis, näiteks www.ettevõte.ee. Veebimajutus on teenusepakkuja, kes hoiab kodulehe või e-poe faile ja teeb need külastajatele läbi interneti kättesaadavaks.
Domeeninime ja veebimajutusteenuse valimine on oluline otsus, mis võib mõjutada kodulehe nähtavust, usaldusväärsust ja turvalisust. Siin on mõned näpunäited, mis aitavad sul valida sinu vajadustele vastava domeeninime ja veebimajutuse:
Domeeni nimi
- Domeeninimi peaks olema asjakohane, meeldejääv ning mida on lihtne kirjutada ja hääldada. Vältige numbrite, sidekriipsude või lühendite kasutamist, mis võivad külastajaid segadusse ajada.
- Domeeninimi peaks peegeldama sinu brändi identiteeti ja väärtuspakkumist. Kasutage märksõnu, mis kirjeldavad nišši, tooteid või teenuseid. Võite kasutada ka omaenda nime või loomingulist nime, mis eristub konkurentidest.
- Domeeninime valimisel vali sellele sobiv laiend, näiteks .eu, .com, .net, .org, .biz või .co. või kasutada ka kindla sihtriigi riigipõhist laiendit, näiteks .ee, .fi, .lv, .uk, .ca, .au või .in, kui soovite sihtida konkreetse riigi turgu. Võite kasutada ka niši põhist laiendit, näiteks .shop, .blog, .art või .travel, kui soovite rõhutada oma tööstusharu või kategooriat.
Veebimajutus
- Vali veebimajutusteenus, mis on usaldusväärne, kiire ja turvaline. Võrdle pakkujaid omavahel. Võrdle erinevaid pakkujaid ja pakette ning hindu, et leida enda kodulehe jaoks parim hinna ja kvaliteedi suhe.
- Vali veebimajutus, mis toetab platvormi või tarkvara, mida soovite kasutada oma kodulehe loomisel. Näiteks kui soovid kasutada WordPressi, võite valida spetsiaalse WordPressi veebimajutuse, mis on selle jaoks loodud ja mis on optimeeritud selle tarbeks. Oluline on ka veebimajutuse teenuse pakkuja serverite asukoht. Kui lood e-poe Eesti turule siis on mõistlik kasutada veebimajutust mille serverid asuvad Eestis, kui aga teie peamine siht turg asub USA-s või Aasias siis on mõistlik kasutada teenusepakkujaid, kelle serverid paiknevad vastavas regioonis.
- Kui oled kindel, et koduleht võib vajada rohkem serveri ressursse siis vali veebimajutus, mis pakub skaleeritavust ja paindlikkust. Võib-olla soovite alustada lihtsama ja vähem ressursi vajava paketiga ja hiljem liikuda edasi suurema jõudlusega paketi peale, kui koduleht kasvab ja meelitab kohale juba rohkem liiklust.
Domeeninime ja veebimajutuse valimiseks saate kasutada erinevaid vahendeid, näiteks Eestis pakuvad häid veebimajutuse lahendusi Veebimajutus ja Zone:
Veebimajutus.ee – Kasutajamugavus ja soodne hind
Veebimajutus on kaasaegne ja uuenduslik veebimajutuse pakkuja Eestis, kellel on üle 25 aasta kogemust ja üle 25 000 kliendi. Veebimajutus pakub jagatud veebimajutust, samuti domeeni registreerimist, e-posti majutust ja SSL-sertifikaate.
90% veebimajutuse klientidest on Eesti väikesed ja keskmised ettevõtted. Nende motoks on „Halda kõike ühest kohast. Mugavalt ja kärmelt.“. Kõige alustajasõbralikum teenus, palju juhendeid isetegemiseks ja blogi kust leiad kasulikke näpunäiteid oma kodulehe parandamiseks.
Kui soovid lihtsat ja kasutajasõbraliku veebimajutust oma kodulehega alustamiseks siis veebimajutus.ee on sulle õige valik.
Soovid saada 6 kuud tasuta veebimajutust Veebimajutuses? SOODUSKOOD
Zone.ee – Kvaliteetne ja usaldusväärne
Zone on üks vanimaid ja populaarsemaid veebimajutuse pakkujaid Eestis, kellel on üle 25 aasta kogemust ja üle 100 000 kliendi. Zone.ee pakub kõiki veebimajutuse tüüpe alates: jagatud, VPS-, pilve- ja privaatserveriga veebimajutust, samuti domeeni registreerimist, e-posti majutust ja SSL-sertifikaate.
Zone.ee on tuntud oma kvaliteedi ja usaldusväärsuse ja suurepärase klienditoe poolest. Zone on üks kõige paremini skaleeritav veebimajutus Eestis, kus saad alustada jagatud majutusest ja vastavalt vajadusel liikuda kuni privaatserveriga veebimajutuse paketini välja.
Soovid registreerida domeeni koos veebimajutusega zones? SOODUSKOOD
Välismaised veebimajutuse pakkujad wordpressile ehitatud kodulehtedele: WPengine, Flywheel, GoDaddy, Bluehost, SiteGround.
Kui oled valinud domeeninime ja veebimajutuse, saad lihtsasti paigaldada kodulehe serveris ja käivitada selle ka ise. Veebimajutuses saad seadistada oma e-posti kontod, SSL-sertifikaadid ja muud seaded, et suurendada oma kodulehe turvalisust. Kui jääd seadistamisega hätta võta julgelt ühendust meiega ühendust läbi kontaktivormi.
Kodulehed disain ja kujundus
Kodulehe disain ja kujundus ei ole lihtsalt esteetika küsimus. Need mõjutavad otseselt sinu kodulehe kasutatavust, külastajate kaasatust ja konversioonimäära. Seega, tasub investeerida aega ja ressurssi, et mõelda läbi disain, et koduleht poleks mitte ainult ilus, vaid ka funktsionaalne ja kasutajasõbralik.
Vaata ja analüüsi millised on konkurentide kodulehed ning milliseid funktsionaalsusi need kasutajale pakuvad, samas mõtle ka, mida sina kliendina ootaksid konkurenti kodulehelt ehk mida saaksid pakkuda oma tulevastele klientidele ning kui kasutajasõbralikud nende kodulehed on. Kindlasti uuri millised on disaini trendid sinu nišis. Hea viis leida värskemaid kodulehe disaini trende ja inspiratsiooni kogumiseks on awwwards.com, Pinterest või Dribble.
Olulised punktid, millele peaksid kodulehe disainis keskenduma:
- Esmamulje: Külastajatele jääb Sinu kodulehest mulje juba esimeste sekundite jooksul. Seetõttu on oluline, et sinu kodulehe disain oleks kaasaegne, puhas ja professionaalne.
- Visuaalne hierarhia: Oluline info peaks olema esile tõstetud ja lihtsasti leitav.
- Kasutajasõbralikkus: Kodulehe disain peaks olema külastajale intuitiivne ja lihtne, et nad leiaksid kiiresti vajaliku info üles.
- Brändi järjepidevus: Kujunduses kasuta samu värve, fonte ja tooni, mis on kooskõlas sinu lodud brändi identiteediga.
- Trendid: Kuigi on oluline olla kursis kodulehe kujundustrendidega, peaksid valima need, mis sobivad sinu brändi ja sihtgrupile paremini, ning mida on võimalik teostada kodulehe eelarve piires.
Mõtle läbi kas kodulehel piisab valmispõhjale kohandatud disainist või vajad rätseplahendusena loodud disainilahendust. Mõtle läbi kõik olulisemad disaini aspektid, millised võiksid olla kodulehe visuaalne ülesehitus. Visanda see paberile või lõika kokku erinevatest kodulehtedest ning vajadusel anna oma kogutud mõtted edasi disainerile.
Kuidas luua ja optimeerida kodulehe sisu
Neljas samm kodulehe planeerimisel on sisu loomine ja optimeerimine. Sisu hõlmab elemente nagu tekst, pildid, videod, heli ja interaktiivsed funktsioonid. Sisu loomine ja optimeerimine on kodulehe planeerimise oluline osa, sest see võib mõjutada veebireputatsiooni, autoriteeti ja järjestust otsingutes. Siin tasuks mõelda ka sellele, et kas vajaliku sisu tootmisesse oleks vaja kaasata abilisi, näiteks sisukirjutaja, graafiline disainer, fotograaf või videograaf.
Millist tüüpi sisu sinu koduleht vajab?
- Artiklid: Kas soovid jagada infot, uudiseid oma tegemistest, kampaaniatest või hoopis oma teadmisi enda nišis? Regulaarsed ja kvaliteetsed artiklid aitavad tõsta kodulehe autoriteeti ja parandavad otsingumootorites selle nähtavust.
- Videod: Visuaalne sisu suudab tihti edastada informatsiooni kiiremini ja emotsionaalsemalt kui tekst ning on sageli palju mõjusam.
- Galeriid: Kui Sinu valdkond eeldab silmapaistvat visuaalset esitlusi nagu fotograafidel, disaineritel, arhitektidel või kunstnikel, siis on muljetavaldavad pildigaleriid või portfoolio lehed sinu kodulehel olulised osad.
Siin on mõned lihtsad näpunäited, mis aitavad sul sisu luua ja optimeerida:
- Loo sisu, mis on asjakohane, väärtuslik ja kaasahaarav. Sisu peaks vastama eesmärgile, sihtrühmale ja väärtuspakkumisele, mis oled koostanud. Samuti peaks see andma kasulikku teavet, lahendama lugeja valupunkte, vastama küsimustele või innustama lugejat tegutsema.
- Loo sisu, mis on originaalne, autentne ja usaldusväärne. Sisu peaks peegeldama teie brändi tooni, stiili ja isikupära ning brändi positsiooni. Samuti peaks sisu olema toetatud faktide, andmete ja allikatega.
- Loo sisu, mis on selge, lühike ja kergesti loetav. Sisu peaks kasutama lihtsat ja otsest keelt, lühikesi ja lihtsaid lauseid ning grammatikat ja kirjavahemärke. Samuti tuleks kasutada pealkirju, alapealkirju, loetelusid ja punkt loendeid, et tekst oleks jaotatud ja struktureeritud ning põhipunktid oleksid esile tõstetud.
- Loo sisu, mis on optimeeritud otsingumootoritele ja kasutajatele. Sisu peaks kasutama märksõnu, pealkirju, Meta kirjeldusi ja -pealkirju, mis vastavad sihtrühma otsingutele otsingumootorites. Samuti tuleks sisus kasutada pilte, videoid ja muud meediat, mis parandavad sõnumi edastust ja kõnetavad publiku teisi meeli.
- Loo sisu, mis on järjepidev ja ajakohane. Sisu peaks järgima ühtset tooni, stiili ja formaati kogu kodulehe ulatuses. Samuti tuleks see korrapäraselt üle vaadata ja muuta, et tagada selle täpsus, ajakohasus ja värskus.
Sisu loomiseks ja optimeerimiseks saad kasutada erinevaid vahendeid, näiteks Google Docs, Grammarly, CoSchedule Headline Analyzer, Rankmath SEO ja Unsplash. Need aitavad sul oma sisu kirjutada, redigeerida, vormindada ja optimeerida otsingute jaoks. Samuti saad kasutada selliseid vahendeid nagu Google Search Console ja Google Analytics, et jälgida ja parandada oma sisu tulemuslikkust.
Kuidas optimeerida kodulehte otsingumootorite jaoks?
- Kvaliteetne sisu: Otsingumootorid hindavad kvaliteetset ja asjakohast sisu. Paku väärtust oma külastajatele, uuendades kodulehe sisu regulaarselt ja kindlasti postita ka uut sisu regulaarselt.
- Märksõnaanalüüs: Mõtle ja analüüsi, milliseid sõnu ja fraase sinu sihtrühm võiks kasutada otsingumootorites. Integreeri need märksõnad enda kodulehe sisusse, meta-kirjeldustesse ja URL-idesse. Märksõnade otsinguks on suurepärane töörist google märksõna planeerija.
- Tehniline SEO: Veendu, et Sinu koduleht laeks kiiresti, oleks mobiilisõbralik, pildid oleksid optimeeritud ja kõik lehed oleksid korrektselt indekseeritud search console-is. Kui koduleht on aeglane siis kaasa tehniliste probleemide lahendamiseks appi arendaja.
Kodulehe kiiruse ja jõudluse testimiseks saad kasutada tööriistu nagu Pingdom, GTmetrix ja Google PageSpeed Insights. Search console-ist saad jälgida kui palju kodulehe lehti on google poolt indekseeritud ja kas lehtede indekseerimisel esineb probleeme.
Peale osingumootoritele optimeerimist (SEO), proovi ka konversioonikordaja optimeerimine (CRO) ja kasutajakogemuse optimeerimine (UXO). Need strateegiad aitavad sul parandada kodulehe konversiooni ja luua pikaajalisi kestvaid kliendisuhteid.
Kuidas turundada oma kodulehte
Viies samm kodulehe planeerimisel on oma kodulehe turundus ja reklaamimine. See hõlmab kodulehe reklaame, külastajate ligimeelitamiseks. Oma kodulehe edukaks turundamiseks soovitame valida järgmisi lahendusi:
- Digiturundus – Turunda oma kodulehte erinevate kanalite kaudu, näiteks Google ads, sotsiaalmeedia postituste või tasulised reklaamidega, e-mailturunduse, sisuturundus blogi kaudu, influencer turundus või tasuline digireklaam meediaväljaannetes. Need aitavad sul jõuda oma sihtrühmani kiiremini, suurendada liiklust kodulehel ning teha müüke.
Kodulehe reklaamimiseks saad kasutada erinevaid teenuseid, näiteks Smaily, Mailchimp, Hootsuite, Buffer, BuzzSumo, Google Ads, Meta Ads, LinkedIN Ads jne. Need aitavad sul hallata ja optimeerida oma digiturunduskampaaniaid.
- Tavaturundus – Kui su äri on suunatud esmajoones kohalikule turule siis võid selleks katsetada trükitud flaiereid, plakateid kohalikel teadete tahvlitele, välireklaami, reklaammeeneid või ka reklaam rõivaid( Näiteks: katsetasime eelmisel suvel kliendi logo ja qr koodiga t-särke värskendatud disainiga kodulehe turundamiseks, külastatavus ja päringute arv kasvas 4 korda tööpäevadel, mil särke kanti).
Katseta enda kodulehe turundamiseks erinevate tehnikaid ja leia see, mis töötab just sinu äri edendamise jaoks.
Kodulehe eelarve ja ressursid mida vajad
Kodulehe loomine on investeering sinu ärisse või brändi. Nagu iga investeeringuga, on oluline mõelda eelarvele ja ressurssidele, et tagada projekti eesmärkide edukus ja jätkusuutlikkus.
Kuidas seada kokku kodulehe eelarve?
- Eesmärgid: Võta aluseks eesmärgid mis seadsid, planeerimise esimeses osas. Ning mõtle läbi kui suur võiks olla eelarve nende eesmärkide saavutamiseks.
- Disainilahendus: Mõtle läbi milline disainilahendus sulle sobib ja mis toetab sinu seatud eesmärke. Lihtsa disainiga valmispõhjale kohandatud koduleht on alati soodsam ja lihtsam teha, kui rätseplahendusena tehtud keeruka disainiga koduleht, samas aga võib rätseplahendus olla just see, mis eristab sind teistest konkurentidest ning aitab saavutada kiiresti edu.
- Funktsionaalsused: Mõtle kas tegemist on lihtsa visiitkaardi tüüpi kodulehega millel lihtne kontaktivorm, keerukama e-poe või portaaliga. Pea meeles, et mida rohkem erifunktsioone ja kohandamist kodulehel vajad, seda suuremaks kujuneb tõenäolisel ka kodulehe eelarve, tegemise keerukus ja tegemise aeg.
- Kodulehe sisu: Kui kodulehele on plaanis luua palju ja kvaliteetset sisu siis kindlasti tuleks kaaluda abi kaasamist näiteks mõni sisukirjutaja või fotograaf, kes kirjutavad ja pildistavad vajalikud materjalid sisu tarbeks. Väiksema eelarve puhul alternatiivina võid kasutada ka Chat gpt teksti põhja loomiseks ja kasutada näiteks, enda tehtud pilte, pildipanga või ai-ga loodud pilte.
- Kodulehe optimeerimine: Esmalt mõtle kui palju optimeerimist sinu koduleht kohe vajab, kas piisab esialgu vaid lihtsamast optimeerimisest või on vaja teostada ka tehnilist optimeerimist. Tehnilise optimeerimise osas kaasa kindlasti vestlusesse ka mõni arendaja. Rätseplahendusega kodulehe tehniline optimeerimine võib olla vajalik teostada suuremaid töid ja selle arvelt võib eelarve kasvada suuremaks. SEO optimeerimise puhul oleneb kõik suuresti sisu hulgast mida on vaja optimeerida. Mida rohkem on sisu millele vaja leida õigeid märksõnu, korrastada struktuuri jne, seda suurem peaks olema ka sinu optimeerimise eelarve.
- Kodulehe Turundus: Turunduse puhul lähme taas tagasi eesmärkide juurde. Kui oleme seadnud eesmärgiks teha 1000 müüki e-poes esimese kvartaliga siis kindlasti tuleks valida ka vastav eelarve turunduse jaoks. Turunduses on võimalik alati ajada läbi soodsamalt kui teha ise ja kasutada oma aega ja loovust, samas kui soovid rohkem rõhku panna muudele tegevustele siis võta appi turundaja kes loob sulle vajaliku turundusplaani ja tegevuskavad eesmärkide saavutamiseks ning tegeleb kogu sinu kodulehe turundusega.
Milliseid ressursse on sul vaja?
- Disainer: Kui sa soovid ainulaadset kodulehe kujundust ja brändingut, on mõistlik kaasata kogenud veebidisainer, kes loob vajaliku lahenduse vastavalt sinu soovidele.
- Arendaja: Erifunktsionaalsuste ja kodulehe ehitamise ning tehnilise optimeerimise jaoks on mõistlik kaasata ka veebiarendaja. Arendaja loob vajalikud funktsionaalsused ning kodeerib disaineri tehtud disainivaated, mida sinu koduleht vajab. Regulaarse hooldusega tagab arendaja, et koduleht töötaks sujuvalt ja oleks turvaline ning uuendatud õigel ajal.
- Turundaja: Kogenud turundaja saab luua turundusplaani ja konkreetsed tegevusplaanid koos eelarvega, mida järgides saad kiiresti ja edukalt liikuda enda seatud eesmärkide poole.
- Sisulooja ja SEO spetsialist: Hea sisu on üks kodulehe eduka turundamise alustest. Sisulooja aitab luua kaasahaaravat sisu lugejale ning SEO spetsialist aitab selle kohandada otsingumootoritele.
Pea meeles, et mida rohkem ressuresse vajad seda suurem peaks olema ka kodulehe eelarve.
Kokkuvõteks, kuidas planeerida kodulehe tegemist?
Kodulehe planeerimine võib olla keeruline protsess. See nõuab hoolikat uurimistööd, analüüsi, kavandamist ja ka teostust. Järgides artiklis kirjeldatud lihtsaid samme ja näpunäiteid, saate kavandada enda kodulehe, mis vastab teie eesmärkidele ja ootustele. Kui jääd hätta plaaneerimisel ja projektiplaani koostamisega siis võta meiega julgelt ühendust ning arutame läbi, kuidas saame sinu projekti teoks teha. Kirjuta meile kontaktivormi.
Järgi kodulehe planeerimisel 6 sammu:
- Määratle oma eesmärk ja sihtrühmad kellele koduleht suunatud on.
- Vali domeeninimi ja veebimajutus kodulehele.
- Kujunda ja struktureeri oma kodulehte.
- Koosta eelarve ja mõtle läbi milliseid ressursse vajad.
- Loo ja optimeerige kvaliteetsed sisu kodulehel.
- Turunda ja reklaami oma kodulehte aktiivselt.
Loodame, et see artikkel aitab sul alustada kodulehe planeerimisega. Kui vajad abi projekti planeerimisel ja teostamisel või kui sul tekkis mõni küsimus või sooviksid, et lisaksime artiklile midagi juurde siis kirjuta meile: info@atler.ee või läbi kontaktivormi.